Kauno Valdorfo darželyje „Šaltinėlis“ - džiugios nuotaikos!
Įgyvendintas jau antras Erasmus+ KA1 Mobilumo mokymosi tikslais projektas!
2019 m. pateikus paraišką Švietimo mainų paramos fondo Nacionalinei agentūrai, nedrąsiai tikėjome sėkme ir degėme didžiuliu troškimu vėl išgyventi gerosios patirties pritaikymo ugdyme galimybes, tą nenusakomą bendravimo su užsienio kolegomis džiaugsmą ir daugiakultūrinę patirtį.
Juk visai atrodo neseniai, 2018 – 2019 m. m. buvom įgyvendinę Erasmus+ KA1 projektą „Kūrybiškumo ugdymo kelias: nuo ugdytojų link vaikų“ ir dar buvo neišblėsę pedagogių įspūdžiai iš darbo stebėjimo vizito Valdorfo darželyje Vokietijoje (Grosshaden), komandos kūrimo kursų, kuriuose dalyvavo darželio administracijos darbuotojos, ir mokymų, vykusių Ispanijoje (Valensijoje) pedagogams apie kūrybiškumą ugdyme bei profesinį augimą; ne mažiau įkvepiantys kursai Graikijoje (Pirėjoje) apie teatrą, kaip ugdymo metodą. Patirtis ir įgytos žinios buvo tiesiogiai pritaikytos ugdant vaikus, parenkant įdomesnes priemones bei metodus. O kur dar užsienio kalbos patobulinimas!
Tačiau niekas negalėjo net pagalvoti, kad šį kartą mūsų projekto „Atgal į gamtą: į aplinką augti, kurti, tyrinėti“ („Back to the Nature: to the enviroment to grow up, to create, to explore“) Dotacijos sutarties Nr. 2019-1-LT01-KA101-060327\3) laukia daugybė iššūkių.


Netikėtai užklupusi pandemija pailgino projekto įgyvendinimo laiką, teko keisti mokymų organizatorius, ieškoti naujų institucijų darbo stebėjimui, tačiau tuo pačiu ir paskatino ieškoti drąsių ir kūrybingų sprendimų. Už juos mes esame nuoširdžiai dėkingi projekto koordinatorei Vidai Drąsutei. Siekiant užtikrinti maksimaliai saugias sąlygas mobilumo dalyviams, buvo konsultuojamasi ir tariamasi su Švietimo mainų paramos fondu, ir, nesant galimybės suplanuotas veiklas įgyvendinti nuotoliniu ar mišriuoju būdu, sutartis buvo pakeista ir mobilumo veiklų įgyvendinimas pratęstas iki 2022 m. vasaros
Tačiau dabar džiaugiamės, kad net dešimt darželio pedagogių ir administracijos darbuotojų patobulino savo kompetencijas įvairių mokymų ir darbo stebėjimo vizitų metu. Jau 2021 m. rudenį trys darželio darbuotojos dalyvavo Asociatia Dominou organizuotuose kursuose „Outdoor education – involve students in outdoor learning experiences“ Maltoje. Mokytoja Milda šiltai prisimena šiuos mokymus - “ Buvo įdomu pamatyti, kaip vyksta ugdymas kitose šalyse. Teko prisiminti anglų kalbos įgūdžius, nes dirbome komandose, grupelėse ir porose. Žaidėme įvairius socialinius žaidimus, išmokome naujų neformalių ugdymo metodų, kuriuos tikrai galėsime panaudoti ir savo darbe. Tikrai ne vieną tų smagių veiklų tikrai išmėginsime kartu su visa bendruomene!“
Dvi mokytojos dalyvavo mokymuose „Non formal learning – the golden door for an innovative future for schools“ Paryžiuje; mokytojos Eglės nuomone „Dalyvavimas ERASMUS+ projekte suteikė ne tik naujų žinių, bet ir daugiau pasitikėjimo savimi. Įvairių veiklų metu, grupelėse su kolegomis iš skirtingų šalių, reikėjo spręsti užduotis, kurti mini projektus, dainuoti ar net šokti. Su kolege pristatėme savo darželį ir Valdorfo pedagogiką, kuri nepaliko abejingų. Sulaukėme daug įvairių klausimų. Lyginome ugdymo sistemas skirtingose šalyse. Esu nepaprastai dėkinga už galimybę sudalyvauti ERASMUS+ projekte“.
2022 metai buvo labai intensyvūs – norėjosi dalyvauti visuose numatytuose mokymuose, todėl jau balandžio mėn. dvi mokytojų grupės išvyko į darbo stebėjimo San Nicola la Strada bei mokymosi („ Outdoor education: A new way of teaching and learning“, Erasmus Learning Academy) vizitus Bolonijoje (Italija).
Mokytojos Eglė ir Žiedė labai džiaugėsi, kad praktiškai visos veiklos vyko lauke. „Mokymų metu vyko daug komandinių veiklų. Pirmąją dienos pusę visomis dienomis išnaudodavome lauko pedagogikos žinių tobulinimui: mokėmės ne tik kaip išnaudoti turimą aplinką, bet kaip pačioms ją įrengti, tobulinti bei prasmingai panaudoti. Lankėmės parkuose, stebėjome aplinką ir bandėme kūrybiškai pažvelgti į kiekvieną užduotį, ieškojome bendrų sprendimų, kalbėjome apie emocinius ir socialinius ryšius tarp vaikų ir suaugusiųjų, kaip būvimas lauke ar tam tikros priemonės ir veiklos juos veikia, kokia iš to nauda. Sužinojome, kokia lauko pedagogikos filosofija ir esmė, atsakėme į klausimą, ar įmanoma lauko pedagogika mieste ir kaip susikurti lauko pedagogikai tinkamą aplinką, kad lauko pedagogika – tai ir tam tikri iššūkiai, rizika bei taisyklės“
Projekto pabaiga buvo tikrai simboliška - mums, Valdorfo darželio mokytojoms, visada yra įdomu, kaip sekasi mūsų kolegoms, Valdorfo pedagogiką taikantiems vaikų darželiams, kokius lauko pedagogikos metodus jie naudoja, kaip sužadina natūralų vaikų smalsumą ir kūrybiškumą, todėl labai apsidžiaugėm sulaukę galimybės dalyvauti darbo stebėjime Stiftelsen Taby Waldorfskolan Lilla Freja (Švedija).
„Valdorfo darželis Lilla Freja nors ir įsikūręs daugiaaukščio namo pirmame aukšte, tačiau labai daug vaikų veiklos vyksta lauke, čia pat esančioje darželio žaidimų aikštelėje arba žygiuose į gamtą. Kartą savaitėje patogiai apsirengę ir apsiavę, kad nebūtų baisūs jokie vabzdžiai ir mašalai, vaikai kartu su auklėtojomis keliauja į Ronninge By kaimelį, esantį už kelių šimtų metrų, kuriame lanko naminius gyvūnus, važinėjasi poniais kinkytuose vežimaičiuose, o po to mielai prausia mažuosius arkliukus, tarsi atsidėkodami už smagią pramogą. Patyrę daug įspūdžių vaikai piknikauja pievoje ir klausosi įdomių čia pat darželio mokytojų sukurtų istorijų apie medžio drevėje gyvenantį linksmąjį trolį, pievų žieduose sklandančias fėjas, mažo vabalėlio draugus.... Auklėtojų kūrybiškumo ir išmonės dėka čia gamta tokia artima ir stebuklinga, draugiška ir dovanojanti geras emocijas, kad norisi ją pažinti ir patirti visomis juslėmis ir pojūčiais, išsaugoti vaizdiniuose ir atminty„ - įspūdžiais dalijosi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė.
Įgyvendintas projektas „Atgal į gamtą: į aplinką augti, kurti, tyrinėti“ mokytojų yra vertinamas kaip veiksni priemonė mokytojų ir administracijos darbuotojų įkvėpimui, motyvacijai ir ugdymo proceso gerinimui. Įsitikinome, kad įgyvendintas projektas - aktualus, šiuolaikiškas ir savalaikis, atliepiantis vaikų ir tėvelių poreikius, skatinantis kūrybines partnerystes. Pažintis su užsienio šalių mokytojais, puoselėjančiais lauko pedagogikos idėjas, tik patvirtino, kad lauko pedagogika yra puiki terpė ugdyti ne tik kūrybiškumą, bet ir socialinius, kalbos, mokymosi bei fizinius gebėjimus, kad ugdymas gali būti įdomus ir ugdantis - ne tik vaiką, bet ir mokytoją.
Jei klausiate, ar dalyvavimas Erasmus+ projekte mums naudos - atsakymas vienas ir vienareikšmis - TAIP!
Jei klausiate, ar dalyvausime ateityje - atsakymas vienas ir vienareikšmis - TAIP!

img 20211006 131115  img 20211006 102735  20220615 122347 287666941 716867416229101 8619708703532586353 n  img 8e4c1541cd3e934d405afedec4b3d24c v                                                        20220615 122016  img 566f4f713989074339d04266b6b78960 v  img 97fe153bd7a54c8d55cbcb1168113143 v  paryžius img 09768313bf5a0abc5da44c21a9d6212d v